مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

متنوع - آرشیو 1391/2

گوگل پلاس خداحافظی می کند

تعداد نظرات : 5

مرگ گوگل پلاس نزدیک است
بر اساس اطلاعات شرکت RJMetrics ، میانگین پست، کامنت و حتی به اشتراک گذاری مطالب در گوگل پلاس کمتر از یک است و این یعنی اکثر پست‌‌هایی که در این شبکه اجتماعی می‌گذاریم هیچ توجهی را به سمت خود جلب نمی‌کند و احتمالا دلیل اصلی اینکه ما کمتر به گوگل پلاس سر می‌زنیم همین است.
متن کامل در ادامه مطلب


برچست ها :
ادامه مطلب ...
تعداد بازدید : 179
     

اطلاعات خود را با Google Docs به راحتی بیابید

تعداد نظرات : 1

Google Docs امکان یافتن اطلاعات را تسهیل کرد
قابلیت جدید برنامه پردازشگر لغت گوگل به کاربران اجازه دسترسی به موتور جست‌وجو را می‌دهد. بنابراین تنها با دو کلیلک شما می‌توانید به نقشه‌ها، نقل قول‌ها، تصاویر و ... هم دسترسی داشته باشید.
ماندانا سجادی: وقتی که در حال نوشتن یک برنامه سفر، مقاله جدید و یا یک برنامه‌ریزی در گوگل داک هستید دیگر لازم نیست برای جست‌وجو کردن برنامه را ترک کنید.
گوگل اعلام کرد که قابلیت جدیدی را به نام "research pane" راه‌اندازی کرده است تا کاربران به طور مستقیم از برنامه گوگل داک به موتور جست و جوی گوگل دسترسی داشته باشند.
متن کامل در ادامه مطلب


برچست ها :
ادامه مطلب ...
تعداد بازدید : 136
     

درباره امنیت شبکه ملی اطلاعات امن

تعداد نظرات : 4

شبکه ملی اطلاعات‌ امن است اما امنیتی نیست
روزنامه ایران نوشت:
وابستگی بسیار زندگی مردم به اینترنت و فناوری های روز سبب شده است هرخبر یا شایعه‌ای برای آنها بسیار حائز اهمیت شود بخصوص اینکه وقتی این خبر مربوط به پروژه مهم و اثرگذاری مانند راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات باشد. 
راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و پیش به سوی ایران الکترونیک تأکیدی است که هم قانونگذار آن را در برنامه پنجم توسعه کشور مورد توجه قرار داده و هم نیاز گریزناپذیر مردم کشور را به این سمت خواهد برد. راه‌اندازی چنین پروژه عظیمي‌ حتماً شبهات و سؤالاتی را در جامعه به دنبال داشته و خواهد داشت از قطع اینترنت جهانی گرفته تا نظارت بر رفتار شهروندان و محدود شدن آنها در شبکه ملی اطلاعات. گفت‌وگوی پیش رو پاسخی است به بایدها، نبایدها، شده‌ها و ناشده‌های این پروژه ملی و سایر مباحث حوزه فناوری اطلاعات و اینترنت که با مهندس «علی حکیم جوادی» رئيس سازمان فناوري اطلاعات ایران به بحث نشسته‌ایم.

متن کامل در ادامه مطلب


برچست ها :
ادامه مطلب ...
تعداد بازدید : 165
     

موج زنانه «آی‌تی‌یو» و لزوم کاهش شکاف جنسیتی درکشور

تعداد نظرات : 0

موج زنانه «آی‌تی‌یو» و لزوم کاهش شکاف جنسیتی درکشور

شرق نوشت:
 اتحاديه ارتباطات راه دور- ITU- در روز جهاني ارتباطات، پيام جديدي را مورد هدف قرار مي‌دهد. اين پيام در سال 2012، فعاليت زنان و دختران در عرصه ارتباطات و فناوري اطلاعات را مورد هدف قرار داده و البته به مناسبت قرارگرفتن روز زن در اين ماه، حال و هواي ديگري به خود گرفته است. در اين راستا آمارگيري‌هاي انجام‌شده درخصوص جنسيت كاربران اينترنت در سال 1389حاكي از اين است كه از مجموع كاربران اينترنت در كشور، تعداد 6/4‌ميليون نفر معادل 9/41‌درصد را زنان تشكيل مي‌دهند كه به اين مفهوم است كه تعداد كاربران مرد ايراني، البته با اختلاف تقريبا ناچيزي از زنان بيشتر است. در اين خصوص كاربران زن اينترنت 7/12‌درصد از كل جمعيت زن كشور را تشكيل مي‌دهند كه اين سهم در مقايسه با نتايج استخراج‌شده در سال 1387، ميزان 2/3‌درصد افزايش داشته است. در ادامه رقابت‌هايي كه زنان و مردان ايراني در ميدان ارتباطات و فناوري اطلاعات و بدون آنكه خود باخبر باشند به آن مشغول‌اند، وضعيت آنها درخصوص نوع فعاليت‌هاي اينترنتي است كه بسيار تامل‌برانگيز و قابل توجه است. در اين زمينه، زنان ايراني نسبت به مردان در زمينه بازي‌هاي كامپيوتري، دانلود فيلم، عكس، نرم‌افزار، موزيك يا خواندن نشريات Online، علاقه كمتري نشان مي‌دهند و فاصله قابل توجهي نيز با مردان دارند. به طوري كه از ميان يك‌ميليون و 807‌هزار و 964 كاربري كه مشغول دانلود نرم‌افزار و ساير موارد هستند، تنها 606‌هزار و 155 نفر را زنان تشكيل مي‌دهند.

متن کامل در ادامه مطلب


برچست ها :
ادامه مطلب ...
تعداد بازدید : 151
     

اينترنت امروز مزيت‌های خود را از دست داده است

تعداد نظرات : 0

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: مزیت‌های اینترنت از بین رفته است
شرق نوشت:
«اينترنت امروز مزيت‌هاي خود را از دست داده است.» اين جمله ادعاي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات است كه همواره به نحوي اينترنت بين‌الملل را با اظهارات خود به چالش كشيده است، راه‌حلش را هم اينترنت پاك مي‌داند. اينترنت پاك يا همان اينترنت ملي؛ فرقي نمي‌كند، هر دو اينها يك هدف را دنبال مي‌كند، آن هم مصونيت كاربران در برابر سوءاستفاده‌هاي اينترنت است. حال بار ديگر رضا تقي‌پور در چارچوب يك‌صدمين سفر استاني هيات دولت در جمع مديران حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات خراسان‌رضوي بيان مي‌كند اينترنت با وجود همه منافع و مزايايي كه در ابتداي امر داشت، امروز به دليل وجود كسب و كارها و استفاده‌هاي غيراخلاقي و انساني، مزيت‌هاي خود را از دست داده است.
متن کامل در ادامه مطلب


برچست ها :
ادامه مطلب ...
تعداد بازدید : 120
     

وال استریت آمریکا 220 ساله شد

تعداد نظرات : 0

220 سال از عمر وال استریت گذشت
220 سال پیش در چنین روزی بازار بورس وال استریت به دنیا آمد.
220 سال پیش در چنین روزی(17 می 1792) بازار بورس وال استریت متولد شد. ماجرا از اینجا آغاز شد که تعدادی از دلالان و واسطه های تجاری با جمع شدن در خیابانی به نام "دیوار" تصمیم گرفتند که نرخ و کمیسیونی مشخص برای معاملات و فروش خود در نظر گیرند. اینگونه بود که بعدها این مرکز به بازار بورس وال استریت معروف شد.
 
منبع :ویکی پدیا
ترجمه: زهرا خدایی
انتشار: فورفان


برچست ها :
تعداد بازدید : 168
     

اطلاعات وبلاگ های ایرانی در سایت ها پخش شد !!

تعداد نظرات : 0

ماجرای درز اطلاعات سایت‌های اینترنتی در کشور چیست؟


ایسنا نوشت:
اخباري در برخي سايتهاي اينترنتي منتشر شده كه از درز اطلاعات هزاران سايت و وبلاگ ثبت شده در سايت ستاد ساماندهي پايگاه‌هاي اينترنتي خبر مي‌دهد. بر اساس اين اخبار گفته مي‌شود يكي از كارمندان مركز توسعه‌ي فن‌آوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال موجب درز اطلاعات محرمانه سايت‌ها و وبلاگ‌ها شده است.

در اين زمينه صحبت‌ها به راه‌اندازي جمعي با نام مجمع فعالان فن‌آوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال كشيده شد و از عدم صلاحيت اين مجمع و غيرمجاز‌ بودن فعاليت آن صحبت به ميان آمد. حتي عده‌اي اين‌گونه مطرح كرده‌اند كه فعالان اين مجمع كه برخي از آن‌ها پيش‌تر در مركز توسعه‌ي فن‌آوري اطلاعات و رسانه‌ها فعاليت داشتند، موجب درز اين اطلاعات شده‌اند.

متن کامل در ادامه مطلب


برچست ها :
ادامه مطلب ...
تعداد بازدید : 135
     

ترکیه چه چیزی می خواهد ؟

تعداد نظرات : 0

ترکیه برق می خواهد، نه گاز/وزارتخانه های نفت و نیرو

در شرایطی که این روزها ترکیه سعی دارد تا از هر وسیله ای برای کاهش قیمت گازوارداتی از ایران استفاده کند خبر می رسد که این کشور تقاضای خرید برق بیشتری از ایران دارد و برهمین اساس بزودی صادرات برق به این کشور 2.5 برابر خواهد شد.

متن کامل در ادامه مطلب


برچست ها :
ادامه مطلب ...
تعداد بازدید : 125